Pagina's

zaterdag 9 augustus 2014

Poncho/col en een vest/blazer

Weer 2 stukken klaar, een vest/blazer gemaakt door mijn moeder en ik maakte een col/poncho.
Het patroon komt uit het nieuwe breiboek van Scheepjes, gemaakt met Ambiance Color van Scheepjes.
De vest is gemaakt in de linnensteek, het lijkt wel geweven dus met deze vest ga je zeker en vast geen kou hebben ;)
Ik maakte een col/poncho, er staat ook een gelijkaardige in het nieuwe breiboek van Scheepjes, het is eigenlijk 1 rechthoek gebreid in ribbelsteek, 1 steek rechts en 1 steeks averechts. De col is gemaakt met 3 bollen Verona, ook van Scheepjes.
Ik heb weer 2 nieuwe stukken in mijn winkeltje hangen, ik ben tevreden ;)

vest in Ambiance color van Scheepjes

col/poncho in Verona van Scheepjes

6 opmerkingen:

  1. O, je moeder heeft een waar pronkstuk gemaakt, heel mooi!
    Ook jouw poncho is super geworden, mede door de vrolijke garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vest is echt prachtig, ook mooie wol, maar zeker heel mooi gebreid, proficiat voor je moeder!! Ook de col is heel vrolijk van kleur. 2 knappe stukken voor je winkel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nice blog i love to crochet when i have time...i found you thrue other bloggers on blogvillage...happy to visit more...blessings

    BeantwoordenVerwijderen
  4. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna


    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo, ik wil het vest van Ambiance breien maar ik heb het idee dat het breipatroon niet goed is, wil je aan je moeder vragen of dit klopt? ik kom er niet uit.
    groet Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben hier zelf ook aan begonnen. Ik heb een proeflapje, gebaseerd op 16 steken gemaakt maar ik heb het idee dat de steken niet goed boven elkaar staan

      Verwijderen