Pagina's

donderdag 8 mei 2014

Poncho in opdracht ...

Ondertussen heb ik hier in mijn winkeltje mijn draai al wel wat gevonden en alles is wat meer georganiseerd maar aan bloggen of blogs lezen wat ik nog niet aan toe gekomen.
Ik zou eerst alles willen lezen wat ik nog achtersta en dat is ontzettend veel dus bleef ik maar uitstellen want zoveel tijd heb ik nu ook weer niet ;)
En zonder eerst alles te lezen vond ik dat ik ook zelf nog niet moest bloggen dus bleef het maar door men hoofd spoken want ik mis dat wel, dat bloggen.

Maar toen ik daarstraks Kris van Onliemie over de vloer kreeg en na veel getater over van alles en nog wat maakte ze de opmerking dat ik wat op men blog moest posten want het was al lang geleden.

Voila en hier ben ik dan Kris ;)

Ik maakte deze poncho in opdracht voor een meisje uit de voorziening waar ik werkte.
Ze was me 2 weken geleden komen opzoeken in mijn winkeltje met haar moeke en vake, wat niet zo evident is gezien haar beperking dus ik was blij verrast natuurlijk. Ze verhuist binnenkort naar een andere voorziening en als aandenken mocht ik voor haar een poncho maken en dit is het resultaat.
Morgen ga ik de poncho brengen en ik hoop dat ze er blij mee zal zijn.

De poncho komt uit het boekje "Fantastische ideetjes om te haken en te breien", er staan nog wel wat leuke en vooral makkelijke projectjes in.
Het zijn 2 vierkante lappen gebreid in gerstekorrel met 10 bolletjes Annell Rapido dubbele draad.
Poncho gemaakt met Annell Rapido

12 opmerkingen:

  1. heeeeel slim! die foto met de bollekes wol op de achtergrond...en als ik dan hoor dat onliemie weer gepasseerd is (ik daarstraks ook, moest d ejongens gaan afhalen op weyneshof, geen tijd dus om te stoppen) krijg ik echt zin om weer te komen kopen...'t is dat er hier nog zoveel liggen hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als ge u nu echt nie kunt inhouden mag je ook altijd gewoon langskomen he en is komen kijken voelen ;) altijd welkom!

      Verwijderen
    2. ooo maar heel lang ga ik me niet meer kunnen inhouden hoor, tegen de grote vakantie ziet ge mij wel weer

      Verwijderen
  2. Klopt wat Vee zegt, je winkel ziet er fantastisch uit! Oooh, wat zou ik ook graag zelf een winkeltje hebben.
    Heel veel geluk ermee. Ik woon niet in de buurt, dus zal niet gauw langskomen. Maar mocht ik eens in de buurt zijn, kom ik zeker eens binnen!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en altijd welkom!
      Als het idee van een eigen winkel blijft door je hoofd spoken, gewoon doen ;)

      Verwijderen
  3. Ha de poncho is helemaal af nu! Echt mooi! De "krijgster" gaat hier echt wel blij mee zijn!
    De wolletjes nu bij jou in de winkel kopen is veel plezanter... ik mag alleen niet te vaak langskomen want ik geraak nooit met lege handen buiten bij het zien van al dat moois.
    Ik ga nu eens zo'n mini-bolleke proberen te haken! Ik hou je op de hoogte. Duim alvast maar een beetje! Ik zal 't nodig hebben! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een heel mooie poncho geworden!
    Dat stukje winkel ziet er al piekfijn uit! Zou je ons misschien ook eens een virtuele rondleiding in je winkel kunnen verzorgen? Ik ben zo benieuwd wat je er van gemaakt hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Speciaal voor jou ga ik foto's maken en hier plaatsen ;)

      Verwijderen
  5. Ha daar ben je! Ik dacht al dat je van de aardbol verdwenen was :-) Fijn dat het zo goed gaat in je winkeltje en je je draai gevonden hebt. De poncho vind ik heel mooi en dat meisje zal er vast wel heel blij mee zijn en hem goed kunnen gebruiken. Even vermelden (moest je het nog niet gelezen hebben) ik ben "moeke" geworden op 24 april van een kleindochter Liene!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neenee ik zit nog steeds op deze planeet ;)
      Ik ben nog lang niet bij gelezen maar alvast een hele dikke proficiat, je gaat nogal kunnen breien voor dat meisje ;)

      Verwijderen
  6. Die poncho is knap geworden, daar was ze zeker wel blij mee !

    Stukje winkel ziet er in elk geval keitof uit inderdaad, nog efkes en ik geraak er wel zenne :)


    Groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen