Pagina's

woensdag 4 september 2013

Tuttekettingen en South Bay shawlette

Eindelijk kan ik nog eens iets laten zien wat ik zelf heb gemaakt.
Zoals sommige al hadden opgemerkt in vorige berichten, mijn moeder is echt niet te stoppen.
Ik kan ze niet volgen met foto's nemen en er een blogbericht over maken, ze is goed op dreef ;)
Natuurlijk heeft ze veel tijd en is altijd wel bezig. Naast haar huishouden gaat ze wel minstens 4 keer wandelen per dag met haar hond, past ze af en toe nog eens op de kleinkinderen, maakt elke week lekkere verse frietjes met zelfgemaakte mayonaise, waar ik mag mee van genieten ;) een bezige bij dus.

Ik maakte voor een superschattig baby'tje deze 2 speenkettingen.
De muis is een patroon van Grietjekarwietje en de andere ketting heb ik zelf verzonnen.
Ik was begonnen met de naam in te haken maar dat kwam niet goed.
Letters inhaken gaat denk ik alleen als je in de ronde haakt.
Ik heb dan het stukje waar de naam op staat gebreid. Geleerd van mijn moeder natuurlijk ;)

En dan haakte ik een tijdje geleden nog deze South Bay shawlette, voor de meeste niet onbekend.
Patroon kan je hier vinden. Ik gebruikte 2 bollen Lammy Champion Multi.

En nu weer foto's gaan maken van de sjaals die mijn moeder maakte.




12 opmerkingen:

  1. Speenkettingen blijven een leuk werkje en is een dankbaar kraamcadeautje.

    Je sjaal is heel mooi geworden. Inderdaad een bekend patroon :-)

    Ben benieuwd naar de sjaals van je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief hé zo een speenketting. En wat een mooie sjaal, zeker nu je de steek van dichtbij kan zien. En de kleur is ook helemaal mijn ding.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, mooi is die shawlette! Prachtig met dat kleurverloop!
    Leuke speenkettingen!
    Fijn dat je moeder zo actief én productief is, daarmee maakt ze vele mensen blij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, die shawl is ook súper!! Ik heb er zelf nu ook al 2 gemaakt en wil ook nog eens garen met zulk mooi kleurverloop proberen (maar nu even niet, hihi). De speenkettingen zijn ook leuk, mooi gedaan met die naam erin gebreid hoor. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een supermooie sjaal!! Ik hou van dat kleurverloop,ziet er altijd zo mooi uit! En leuke speenkettingen heb je gemaakt!! Goed opgelost met die ene met naam :)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow prachtig je sjaal!!!!!!!!!!!

    En ook de speenkettingen zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie sjaal hoor dat kleurverloop is schitterend. hoe groot heb je de sjaal gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt hele toffe speenkettingen Kristel, zeker die met de naam vind ik knap bedacht en goed opgelost met het naamprobleem! Een ideetje dat we misschien zelf wel kunnen toepassen :)
    En je sjaal is in 1 woord PRACHTIG!! Heel mooi patroon in supermooie wol!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. piep, hele mooi, prachtige sjaal.
    Wat zijn speenkettingen?
    een woord dat we in Belgie niet kennen?

    knufje Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Das sieht so klasse aus. Die farbe ist einfach schön.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige sjaal, de kleuren zijn zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig die sjaal! En heel leuke tutteketting, dat muisje! Fijn toch zo een mama op dreef :-)

    BeantwoordenVerwijderen