Pagina's

vrijdag 5 oktober 2012

gehaakt vestje

Ik zag hier een makkelijk patroon om een vestje te haken. Vorige week had Rianne dit vestje gemaakt en toen was ik helemaal verkocht. Mijn oudste dochter zag dit helemaal zitten. Het vestje is gemaakt van 9 bollen Canada petrol blauw . Het is eigenlijk 1 grote lap haken van ongeveer 1m x 1m, dit in de helft vouwen en dan langs beide zijde dicht maken en een opening laten voor de armsgaten. Ergens had ik toch wat verkeerd gemeten en mijn lap was aan de smalle kant. Dit heb ik dan opgelost door langs beide zijkanten nog een strook aan te haken. Leuk projectje om te haken, misschien komt er nog een volgend vestje maar dan in fijnere wol dan valt het was soepeler denk ik. Maar voorlopig heb ik nog van alles en nog wat dat af moet ;)






40 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel! en niet te veel leuke dingen maken want ik kan je niet volgen hoor ;)

      Verwijderen
    2. Haha, nou wees maar niet bang heb eventjes een haakdipje! ;)

      Verwijderen
    3. ja maar dat kan snel veranderen als je wat leuks ontdekt ;)

      Verwijderen
  2. Ziet er goed uit!
    Ik ben bezig met hetzelfde patroon.
    Ben benieuwd hoe het zal uitpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!, als de afmetingen kloppen dan komt het wel goed en anders kan je zoals ik er een randje bij haken tot het genoeg is, succes en ik ben benieuwd naar het resultaat.

      Verwijderen
  3. Die van jou is veel mooier dan het origineel! Misschien ga ik met hetzelfde patroon aan de slag, dank je wel voor de inspiratie:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het compliment, ik denk er aan om nog eentje te maken maar met dunner garen en een andere steek. Succes!

      Verwijderen
  4. Leuk idee. Ik ben ook op zoek naar iets dergelijks, maar dan om te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, als je dat maakt met rondbreinaalden (want je hebt wel een brede lap nodig) kan je dat in eender welke steek maken.

      Verwijderen
  5. Hallo Kristel

    Heel mooi! Welke steek heb je hiervoor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het is gehaakt in vaste maar alleen in de achterste lus haken en dan krijg je een soort ribbel, heel makkelijk hoor.

      Verwijderen
    2. Dank je wel Kristel, ik ga het zeker proberen.

      Verwijderen
    3. Graag gedaan en veel succes!

      Verwijderen
  6. Ik zou zo graag een lang vest willen haken in een makkelijk patroontje Heeft er iemand voor mij een patroon.
    groetjes
    Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. carmen timmermans18 januari 2014 om 13:29

    ik vind hem heel mooi en zou hem graag zelf willen maken. maar snap niet helemaal het patroon op die site. het zijn eigenlijk 2 verschillende rijen die je de hele tijd herhaalt, maar ch of dubbelch, ik snap het niet. en hoeveel rijen en hoeveel steken aan het begin? dankjewel alvast

    groetjes Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het origineel patroon hebben ze 85 losse gehaakt en dan de 2de rij, in de 2de steek een vaste haken en daarna verder haken in vaste, totaal 84 vaste. 3de rij 1 losse en een vaste in elke vaste van de vorige rij maar alleen in de achterste lus haken, dus niet door beide lussen. Daarna blijven herhalen. Hopelijk is het nu wat duidelijker, alvast heel veel succes!

      Verwijderen
    2. carmen timmermans19 januari 2014 om 15:31

      Dankjewel nu begrijp ik het inderdaad beter. maar hoeveel losse steken heb jij in het begin gemaakt. veel meer dan 85 lijkt me. want die 85 losse dat is de lengte van arm naar arm over je rug als je begrijpt wat ik bedoel) of te wel om je hals heen.. het is niet de lengte van je nek tot je onderrug toch? ik denk gewoon dat ik veel meer steken nodig heb, maar weet dan niet precies hoeveel meer. hopelijk kan je me daarbij helpen.

      Verwijderen
  8. kun jij voor mij het patroon via de mail sturen misschien net zo makkelijk ik ben beginnede haker en ik vind deze zo leuk maar kan nergens een patroon er van vinden

    gr alice

    koekoek82@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen